Parametry domeny – czym są Mozrank i Page Authority?
Robiąc audyt SEO strony internetowej, można natrafić na wiele znanych lub mniej znanych parametrów strony. Pozwalają one ustalić (zmierzyć) jakość danej witryny i wskazać elementy, nad którymi warto popracować. Dwa z nich: MozRank oraz Page Authority mają szczególne znaczenie dla oceny wartości danej domeny. Dowiedz się, czym charakteryzują się te wskaźniki i jak wpływają na pozycję w wynikach wyszukiwania. W artykule wyjaśnimy również pojęcie Domain Authority, by lepiej zrozumieć wpływ parametrów na pozycjonowanie.
Czym jest autorytet domeny?
Chcesz poprawić widoczność swojej strony internetowej? Jednym z kluczowych aspektów, na które musisz zwrócić uwagę, jest wartość Domain Authority. To wskaźnik opracowany przez firmę Moz, który ocenia witryny na podstawie różnych czynników, takich jak liczba linków zwrotnych czy jakość treści. Im wyższy autorytet domeny, tym lepsza pozycja adresu w wynikach wyszukiwania. Wartość tę mierzy się w skali od 0 do 100, gdzie 1 oznacza niską wartość, a 100 – najwyższą.
Zapewne zastanawiasz się, co daje dobry Domain Authority? Poniżej znajdziesz kilka kluczowych korzyści.
1. Lepsze pozycjonowanie strony internetowej
Witryny, których wynik Domain Authority jest wysoki, są częściej wyświetlane na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu możesz liczyć na lepszą widoczność i większy ruch na stronie. Warto to wykorzystać do zwiększenia sprzedaży!
2. Większa wiarygodność
Co poza lepszym SEO witryny możesz zyskać? Otóż wysoki autorytet domeny świadczy o wiarygodności strony, co może zachęcić użytkowników do odwiedzenia Twojego adresu i skorzystania z oferowanych usług lub produktów.
3. Wzrost konkurencyjności
Im wyższa wartość danej domeny, tym trudniej konkurencji przebić się w wynikach wyszukiwania. Dobra pozycja w rankingu może być kluczowa dla sukcesu Twojego biznesu.
Pamiętaj, że budowanie autorytetu domeny strony internetowej dla firmy to proces długotrwały i wymagający cierpliwości. Efekty pracy przyjdą z czasem, ale z pewnością będą satysfakcjonujące.
Jak oceniana jest siła domeny?
W kontekście Moz Domain Authority należy wspomnieć o parametrach, które odnoszą się do różnych wskaźników i metryk używanych do oceny autorytetu domeny oraz jej wiarygodności w oczach wyszukiwarek internetowych, takich jak Google.
Wśród tych parametrów znajdziemy między innymi:
wiek domeny – starsze adresy często mają wysoki Domain Authority, ponieważ budują go przez lata;
wysokiej jakości treści – unikalny, wartościowy content przyciąga więcej ruchu i linków, co może usprawnić link building i tzw. Domain Rating;
ogólna reputacja domeny – ocena ogólnego wizerunku i zaufania do adresu w kontekście internetowego środowiska.
Monitorowanie wspomnianych czynników to nie wszystko. Aby zwiększyć autorytet domeny, musisz poznać dwa inne kluczowe parametry – MozRank i Page Authority, o których piszemy niżej dużo więcej.
Czym jest MozRank?
Nie od dziś wiadomo, że im więcej linków kierujących do danej witryny, tym lepiej dla niej samej. Jednak nie sama ilość jest w tym przypadku ważna. Liczy się również jakość. Właśnie do mierzenia (klasyfikowania) ilości i jakości odnośników służy MozRank.
Nazwa pochodzi od nazwy firmy – Moz, która opracowała ten wskaźnik. Według niej wyniki opisywane są na logarytmicznej skali popularności od 1 do 10. Dobry wynik oznacza dużą liczbę wysokiej jakości linków zewnętrznych na innych zaufanych witrynach.
Budując profil linków przychodzących, nie możesz zapomnieć więc o MozRank.
Czym jest audyt SEO strony WWW? Dowiedz się już teraz!
Jak poprawić MozRank w kontekście optymalizacji strony?
Aby wpłynąć na Domain Authority, warto postarać się o to, aby profile linków stron, kt óre odsyłają do witryny firmy, były wartościowe i zaufane. Dzięki temu adres będzie wyżej oceniany przez roboty wyszukiwarek. Duża liczba linków o niskim współczynniku MozRank nie ma większego wpływu na pozycję domeny. W tym przypadku warto postawić na jakość.
Zleć audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce.
Co ciekawe, zwiększenie rankingu z 2-3 na 4-5 jest relatywnie znacznie łatwiejsze niż poprawienia rankingu z 6-7 na 8-9. Zdarza się, że aby poprawić statystyki choćby o jedno oczko, trzeba czekać nawet 3 miesiące lub dłużej. Bez wątpienia jest to czasochłonny proces.
Ponadto warto dodać, że MozRank jest jedynie pomocą dla specjalistów zajmujących się optymalizacją strony i zdarzają się przypadki, że wysoki albo niski wskaźnik wcale nie musi jednoznacznie świadczyć o bardzo złej lub wyjątkowo dobrej kondycji witryny.
Jak sprawdzić MozRank?
Żeby sprawdzić MozRank strony internetowej, najczęściej korzysta się z narzędzi stworzonych przez firmę Moz, czyli między innymi pakietu Open Site Explorer. Poza tym również niektóre inne dostępne rozwiązania w sieci pokazują wartość tego ważnego wskaźnika, który wpływa na autorytet domeny. Możesz skorzystać, chociażby z narzędzi SEO, które ocenią profil linków przychodzących Twojej witryny.
Czym jest i jak poprawić Page Authority?
Page Authority to kolejny wskaźnik opracowany przez MOZ, który określa, jak konkretna strona plasuje się na pozycjach w wynikach wyszukiwania. Skala jest szeroka i wynosi od 1 do 100, a sam wynik bazuje na danych z indeksu MOZ oraz szeregu czynników określonych przez firmę. Jest on podobny do Mozrank, ale zamiast skupiać się tylko na profilach linków stron, uwzględnia także inne aspekty, takie jak struktura witryny, ocena jakości treści czy czas istnienia domeny.
Czy istnieje dobry albo zły wynik Page Authority?
Nie, właściwie nie istnieje coś takiego jak zły lub dobry wynik PA. Page Authority powinno się bardziej traktować jako narzędzie porównawcze do określenia, które witryny mają większy potencjał w pozycjonowaniu, a nie jako bezwzględny wynik.
Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz >>Page Authority a Domain Authority
Podstawowa różnica pomiędzy Page Authority a Moz Domain Authority jest taka, że PA dotyczy pojedynczej strony, a DA mierzy siłę całych domen lub subdomen. To, co je łączy to fakt, że wskaźniki są obliczane przy użyciu tej samej metodologii.
PA jest oparty na danych z indeksu internetowego Mozscape, obejmuje liczbę i jakość linków oraz dziesiątki innych czynników. Trzeba podkreślić, że PA to wynik całościowy, dlatego przy próbie optymalizacji warto, zamiast wziąć pod uwagę konkretne elementy na stronie, takie jak użycie słów kluczowych czy pisanie treści, podejść do sprawy kompleksowo.
Page Authority a Page Rank
Page Rank jest pierwszym stworzonym przez Google algorytmem, który porusza kwestię jakości witryn. Wynik określany jest w skali od 0 do 10. PR już w zasadzie nie funkcjonuje w kontekście pozycjonowania stron internetowych, ponadto warto podkreślić, że Page Authority ma pewną przewagę nad nim. W przeciwieństwie do PR algorytm PA jest stale rozwijany i aktualizowany, dlatego można uznać, że jest bardziej precyzyjny.
Jak wpłynąć na authority strony internetowej?
Nie jest to łatwe. Trzeba pamiętać, że wynik Page Authority to ocena całościowa, dlatego trudno wpływać na nią bezpośrednio. Specjaliści rekomendują – aby wpłynąć na autorytet strony, należy stawiać na wysokiej jakości linki zewnętrzne. Skąd pozyskać odnośniki przychodzące? Dobrym źródłem mogą być np. katalogi, fora, blogi, serwisy tematyczne.
Co oznacza zmiana PA?
Udało Ci się sprawdzić autorytet witryny i widzisz zmianę w wynikach? Page Authority strony internetowej zależy od wielu czynników, dlatego określenie dokładnej przyczyny zmiany może być wyzwaniem. Jeśli Twój wynik jest lepszy niż wcześniej lub się pogorszył, przyczyną może być między innymi to, że profil linków został ulepszony, jednak nie został jeszcze zarejestrowany w indeksie internetowym MOZ; albo pozyskałeś odnośniki z miejsc, które nie mają znaczenia dla rankingu Google.
Trzeba podkreślić, że wskaźniki PA nie funkcjonują w próżni – zależą od wielu czynników, zarówno tych pozytywnych, jak i negatywnych. Jeśli więc zainwestujesz w działania SEO na swojej witrynie, nie zawsze mogą się one przekładać na wyniki jej autorytetu.
Jak sprawdzić autorytet strony?
Page Authority możesz sprawdzić za pomocą naszego audytu SEO. Możesz też użyć narzędzia Link Explorer. To bardzo dokładne oprogramowanie, które pozwala ocenić profil linków zwrotnych i uprawnienia domeny dowolnej witryny.
Wskaźnik Domain Authority – podsumowanie
Chcesz poprawić autorytet domeny? Czeka Cię proces długotrwały, wymagający cierpliwości i konsekwencji. Monitorowanie parametrów, takich jak MozRank, Page Authority, jakość treści, liczba i jakość linków zwrotnych czy reputacja adresu, pozwoli na identyfikację obszarów wymagających poprawy.
Pamiętaj jednak, że wynik Domain Authority i opisane wskaźniki nie są jedynym wyznacznikiem sukcesu witryny – warto podejść do optymalizacji strony kompleksowo, uwzględniając różne aspekty SEO.
Aby sprawdzić MozRank, Page Authority oraz inne parametry, warto skorzystać z narzędzi takich jak Open Site Explorer czy audyt SEO. Regularne monitorowanie tych wskaźników pozwoli na szybsze reagowanie na ewentualne problemy i utrzymanie wysokiej jakości strony internetowej.