Jaki powinien być stosunek treści do kodu źródłowego strony?

Jaki powinien być stosunek treści do kodu źródłowego strony?

Treść strony internetowej, czyli tzw. content jest jednym z najważniejszych elementów, wpływających na SEO. Zapewne nie raz słyszałeś hasło: content is king. Dużo w nim prawdy, ponieważ przygotowanie dobrych tekstów zgodnych z zasadami SEO przyczynia się do wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. A co ze stosunkiem treści do kodu źródłowego strony w kontekście SEO? m.in. o tym piszemy poniżej.

Czym są: treść strony i kod źródłowy HTML?

Na początku warto pokrótce objaśnić dwa omawiane pojęcia, czyli treść strony (content) oraz kod źródłowy.

  • Content to po angielsku „zawartość”. W kontekście stron internetowych słowo to oznacza wszystkie teksty i zdjęcia, które udostępnia dany adres WWW. Treści zawierające słowa kluczowe, dobre merytorycznie oraz poprawne stylistycznie i językowo mają znaczący wpływ na popularność strony. To logiczne, że wówczas dany adres cieszy się renomą wśród użytkowników. A poza tym – co nie mniej istotne – jest także dobrze oceniany przez algorytmy wyszukiwarek.
  • Kod źródłowy strony internetowej to jej zapis w języku HTML, który umożliwia wyświetlanie się treści: tekstów, akapitów, linków, grafik itd. Użytkownik Internetu nie widzi kodu źródłowego, bo przeglądarki internetowe automatycznie przekształcają go na obraz strony internetowej w znanej nam formie.
Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz >>

Ile powinien wynosić stosunek treści do kodu?

Wskaźnik do mierzenia stosunku treści do kodu źródłowego strony nazywa się THR, czyli Text to HTML Ratio. Opisuje on relację pomiędzy ilością tekstu wyświetlanego na stronie internetowej a ilością kodu źródłowego danej witryny WWW. Wynik THR przedstawiany jest w procentach.

Poza stosunkiem treści do kodu źródłowego Text to HTML Ratio pokazuje liczbę słów na stronie, która de facto nie ma znaczącego wpływu na SEO. Od ilości znacznie ważniejsza jest jakość przedstawianych treści.

Natomiast jeśli chodzi o wskaźniki, uważa się, że wysoki współczynnik kodu może być oznaką powolnego działania witryny.

Według specjalistów optymalny stosunek treści do kodu oscyluje pomiędzy 25 a 70%. Jednak są to liczby orientacyjne, bo w niektórych przypadkach wynik może odbiegać od idealnych wartości, a mimo to strona będzie cieszyć się zaufaniem wyszukiwarki.

Jaki jest stosunek pomiędzy THR a SEO?

Jak pokazaliśmy wyżej, THR może sygnalizować pewne kwestie, takie jak np. niewydajne działanie strony WWW, czy podejrzana zawartość witryny (spam), co bez wątpienia ma wpływ na SEO i obniża ocenę strony. Natomiast warto podkreślić, że współczynnik tekstu do kodu źródłowego nie oddziałuje bezpośrednio na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.

Przeczytaj także

Aktywność w mediach społecznościowych a SEO

Aktywność w mediach społecznościowych a SEO

Obecność firmy czy marki w mediach społecznościowych umożliwia wchodzenie w bezpośrednie interakcje z klientami i budowanie z nimi trwałych więzi. Przemyślana komunikacja w Social Media to nie tylko świetna forma promocji i miejsce kreowania wizerunku. W pośredni sposób może zwiększać również wartość strony internetowej i wpływać na SEO. Czy aktywność na Google Moja Firma, Twitterze lub Facebooku ma wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce? Dowiesz się z artykułu.

Artykuł - ikonka Czytaj więcej

Na czym polega analiza konkurencji SEO?

Na czym polega analiza konkurencji SEO?

Firmy, które oferują podobne usługi i produkty są dla siebie konkurencją w biznesie. W Internecie konkurują ze sobą firmy, które korzystają z podobnych fraz kluczowych. Aby mieć dobry wgląd w wyniki tej potyczki i znać swoje miejsce, warto analizować konkurencję pod kątem SEO. Choć nie zawsze konkurencja SEO jest konkurencją biznesową. Dowiedz się więcej o konkurencji SEO i sprawdź, dlaczego warto analizować konkurencję.

Artykuł - ikonka Czytaj więcej