Czym są linki wychodzące?

Czym są linki wychodzące?

Zanim przejdziemy do definicji, czym jest link wychodzący, warto nakreślić, czym różni się linkowanie wewnętrzne od zewnętrznego. Linkowanie wewnętrzne umożliwia przechodzenie między stronami tej samej domeny, natomiast linkowanie zewnętrzne przenosi użytkownika na inną domenę.

Linkowanie zewnętrzne dzieli się na przychodzące, czyli kierujące z innych domen do naszej – oraz linkowanie wychodzące – gdy kierujemy użytkownika (oraz roboty Google) z naszego serwisu do innych. W przypadku stron firmowych linkami wychodzącymi mogą być odnośniki do serwisów społecznościowych, a w przypadku e-sklepów np. strony producentów.

Jakość czy ilość, czyli jak linki wychodzące wpływają na SEO?

Zarówno linkowanie wewnętrzne, jak i zewnętrzne, ma bardzo duże znaczenie dla SEO. Czy warto więc umieszczać na stronie wiele linków wychodzących? Nie, ponieważ takie działanie algorytmy wyszukiwarki mogą uznać za podejrzane. Kiedyś stosowano tego typu praktyki, jednak obecnie nie jest to zalecane. Nagromadzenie linków wychodzących może obniżyć pozycję Twojej strony, dlatego kieruj się regułą jakości, a nie ilości. Im mniej linków wychodzących, tym większa szansa, że będą miały one większą moc.

Dodatkowo warto pamiętać o tak zwanej zasadzie pierwszego linka, który roboty Googla biorą pod uwagę podczas skanowania strony. Oznacza to, że nie ma sensu umieszczać kilku odnośników do tej samej strony, ponieważ pozostałe (oprócz pierwszego) zostaną pominięte. Możliwe jest odstępstwo od tej zasady poprzez użycie odnośników z kotwicą #.

Do jakich stron warto linkować?

Jak już wcześniej zostało wspomniane, liczy się przede wszystkim jakość, a nie ilość. Zalecane jest więc linkowanie do stron sprawdzonych i wysokiej jakości. Do takich stron należą m.in. serwisy rządowe czy strony instytucji badawczych – ogólnie strony o wysokiej reputacji. Jeśli w artykule powołamy się na zaufane źródła, potwierdzamy, że opracowana treść jest oparta na rzetelnej wiedzy i danych. Ważne, żeby umieszczać linki w sposób naturalny, by treść docelowa uzupełniała zagadnienie.

Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz >>

Dofollow czy nofollow?

Linki mogą być oznaczone za pomocą dwóch atrybutów – dofollow i nofollow. Pierwsza opcja jest bardziej wartościowa dla strony, ponieważ przekazuje moc SEO. Atrybut nofollow stosuje się wtedy, gdy nie chcemy, by roboty Google indeksowały tę stronę.

Jeżeli nie mamy pewności co do stron, które wskazujemy, oznaczamy je jako nofollow i w ten sposób nie przekazujemy mocy. Jeżeli link nie zostanie oznaczony atrybutem nofollow, a będzie prowadził do strony o wątpliwej reputacji, może to negatywnie wpłynąć na ranking naszej strony.

Należy pamiętać, by co jakiś czas sprawdzać, czy linki wychodzące są wciąż aktualne. Zdarza się, że strony zostają zamknięte lub zostaje na nich ustawione przekierowanie, dlatego warto je na bieżąco kontrolować za pomocą narzędzi SEO.

Przeczytaj także

Geolokalizacja serwera. Do czego służy i czy ma wpływ na SEO?

Geolokalizacja serwera. Do czego służy i czy ma wpływ na SEO?

Urządzenia podłączone do sieci wysyłają informacje, na których podstawie określane jest położenie geograficzne. Geolokalizacja IP przypisuje dany serwer do kontynentu, kraju, a nawet miasta. Pozwala to lepiej dopasowywać wyniki wyszukiwania do potrzeb użytkownika. Ale nie tylko. Dowiedz się, na czym polega geolokalizacja serwera i sprawdź, czy przypisanie do konkretnego obszaru geograficznego ma wpływ na SEO.

Artykuł - ikonka Czytaj więcej

Jakie są rodzaje kodowania HTML?

Jakie są rodzaje kodowania HTML?

Kodowanie znaków służy do informowania komputera o tym, w jaki sposób ma interpretować (odczytywać) zera i jedynki na rzeczywiste elementy (znaki, symbole itd.). Upraszczając: komputer przerabia kod HTML na konkretny obraz, który widzi użytkownik. Dowiedz się, jakie są rodzaje kodowania i co warto o nich wiedzieć.

Artykuł - ikonka Czytaj więcej