Co to jest inline CSS?

Co to jest inline CSS?

CSS (ang. Cascading Style Sheets) służy do formatowania układu strony internetowej, czyli kontrolowania takich elementów jak: czcionka, kolor i rozmiar tekstu. Ponadto CSS umożliwia zmianę koloru tła, rozporządzanie rozmieszczeniem elementów na stronie, jak również przystosowanie witryny do urządzeń mobilnych.

Czym jest CSS inline?

CSS umieszczany jest zazwyczaj w 3 miejscach:

  • w oddzielnym pliku z rozszerzeniem .css,
  • w tagu <style> wewnątrz tagu <head>,
  • wewnątrz tagu HTML, przy użyciu atrybutu „style”.

W ostatnim z przypadków mamy do czynienia ze „stylem inline”, który tworzony jest podobnie jak sam CSS. Lecz z kilkoma różnicami. Np. style inline wpływa bezpośrednio na znacznik, w którym jest zapisany.

Do czego służy CSS inline?

CSS inline służy do zastosowania unikalnego stylu dla pojedynczego elementu HTML (np. ustawienie koloru dla nagłówka H1 czy akapitu <p>). Jednak w odróżnieniu od zwykłego CSS, CSS inline nie wpływa na wszystkie elementy tego typu na stronie, lecz wyłącznie na jeden konkretny.

Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz >>

Kiedy używać, a kiedy nie używać CSS inline?

Specjaliści raczej nie używają CSS inline. Jednak istnieją okoliczności, kiedy jest to konieczne. Na przykład w przypadku:

  • poczty elektronicznej HTML,
  • starych stron internetowych,
  • gdy jest to konieczne ze względu na technologię wykonania strony (w przypadku niektórych CMS-ów czy samych szablonów)

Jednak są to wyjątki, gdyż – jak wspominano – w większości przypadków CSS inline jest raczej odradzany podczas tworzenia stron.

Czy CSS inline wpływa na SEO?

Inline CSS nie ma bezpośredniego wpływu na SEO, natomiast może powodować wolniejsze działanie strony, oraz zwiększać jej rozmiar. Te czynniki mają już wpływ na ranking, dlatego, jeśli istnieje techniczna możliwość, dobrą praktyką jest przeniesienie inline CSS do arkusza stylów. Takie rozwiązanie ułatwia też zarządzanie wyglądem strony.

Przeczytaj także

Co daje zainstalowanie kodu Google Remarketing?

Co daje zainstalowanie kodu Google Remarketing?

Remarketing to jeden z rodzajów internetowych kampanii reklamowych, który pozwala na powtarzanie przekazu reklamowego użytkownikom, którzy odwiedzili stronę internetową danej firmy lub danego produktu. Dowiedz się, jaki wpływ ma tego typu działanie na reklamy w sieci i co daje korzystanie z kodu Google Remarketing?

Artykuł - ikonka Czytaj więcej

Jaki powinien być stosunek treści do kodu źródłowego strony?

Jaki powinien być stosunek treści do kodu źródłowego strony?

Treść strony internetowej, czyli tzw. content jest jednym z najważniejszych elementów, wpływających na SEO. Zapewne nie raz słyszałeś hasło: content is king. Dużo w nim prawdy, ponieważ przygotowanie dobrych tekstów zgodnych z zasadami SEO przyczynia się do wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. A co ze stosunkiem treści do kodu źródłowego strony w kontekście SEO? m.in. o tym piszemy poniżej.

Artykuł - ikonka Czytaj więcej