Co daje zainstalowanie Facebook Pixel?

Co daje zainstalowanie Facebook Pixel?

Reklama w sieci stanowi obecnie istotny element niemal każdego biznesu. W związku z tym twórcy rozwiązań w tym zakresie wychodzą naprzeciw oczekiwaniom reklamodawców. Aby sprawdzać i wzmocnić skuteczność swoich działań marketingowych, należy uważnie analizować statystyki i trafiać do odpowiednich grup docelowych. Jednym z ważniejszych narzędzi służących do tego celu jest Facebook Pixel.

Co to jest Facebook Pixel?

Facebook Pixel to narzędzie nieco podobne do Google Analytics. Jest fragmentem JavaScript, który służy do badania ruchu na stronie i opracowywania skutecznych kampanii reklamowych.

Ze strony technicznej Facebook Pixel to indywidualny kod, który kopiuje się do kodu źródłowego strony internetowej. Dzięki niemu aplikacja ma możliwość odbierania informacji o działaniach użytkowników na stronie, m.in. liczbie odwiedzin, długości przebywania, liczbie konwersji itp.

Do czego służy Facebook Pixel?

Korzystanie z Facbook Pixel pozwala m.in. na:

  • Wgląd w szczegółowe statystyki dotyczące odwiedzin witryny.
  • Liczenie konwersji, czyli wskazanie liczby wykonanych i pożądanych działań przez użytkowników (np. dokonanych zakupów lub wypełnień formularza).
  • Stosowanie remarketingu, czyli metody na docieranie do użytkowników, którzy wcześniej wykazali zainteresowanie firmą lub produktem poprzez odwiedziny danego adresu internetowego, lecz jeszcze nie dokonali zakupu.
  • Trafianie do użytkowników zainteresowanych podobnymi treściami jak dotychczasowi odwiedzający i kupujący.
Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz >>

Jak działa Facebook Pixel?

Korzystanie z Facebook Pixel opiera się na konkretnych krokach. Począwszy od instalacji programu i rejestrowania statystyk (ruch na stronie, analiza zachowań), poprzez tworzenie grup docelowych i opracowanie strategii działania, aż po monitorowanie zdarzeń, które pozwala opracować najbardziej optymalne strategie reklamowe dla firmy.

To bez wątpienia przydatne narzędzie dla każdego przedsiębiorcy, który chce rozwijać swoją działalność w sieci. Facebook Pixel to rozwiązanie pozwalające na dokładną analizę zachowań klientów i potencjalnych klientów, a także aplikacja dająca możliwość oceny prowadzonej kampanii reklamowej. Bez dostępu do statystyk działania e-marketingowe są błądzeniem we mgle.

Przeczytaj także

Jakie są rodzaje kodowania HTML?

Jakie są rodzaje kodowania HTML?

Kodowanie znaków służy do informowania komputera o tym, w jaki sposób ma interpretować (odczytywać) zera i jedynki na rzeczywiste elementy (znaki, symbole itd.). Upraszczając: komputer przerabia kod HTML na konkretny obraz, który widzi użytkownik. Dowiedz się, jakie są rodzaje kodowania i co warto o nich wiedzieć.

Artykuł - ikonka Czytaj więcej

Co daje zainstalowanie kodu Google Remarketing?

Co daje zainstalowanie kodu Google Remarketing?

Remarketing to jeden z rodzajów internetowych kampanii reklamowych, który pozwala na powtarzanie przekazu reklamowego użytkownikom, którzy odwiedzili stronę internetową danej firmy lub danego produktu. Dowiedz się, jaki wpływ ma tego typu działanie na reklamy w sieci i co daje korzystanie z kodu Google Remarketing?

Artykuł - ikonka Czytaj więcej