Co daje zainstalowanie kodu Google Analytics?

Co daje zainstalowanie kodu Google Analytics?

Aplikacje analityczne są przydatnym narzędziem, służącym do sprawdzania statystyk odwiedzin na stronie internetowej. Dzięki nim łatwiej podejmować intratne ruchy, które odpowiadają na zapotrzebowanie klientów, a co za tym idzie – rozwijają daną działalność online. Sprawdź, co daje korzystanie z kodu Google Analytics i jak z niego skorzystać.

Na czym polega działanie Google Analytics?

Google Analytics to narzędzie służące do zbierania danych na temat ruchu na stronie internetowej, tj. pozyskiwaniu informacji o zachowaniu użytkowników. Ze statystyk dostępnych w Google Analytics można dowiedzieć się m.in.:

  • Ilu użytkowników odwiedziło stronę.
  • Ile czasu na niej spędzili.
  • Z jakiego adresu na nią trafili (np. z wyszukiwarki, z Social Mediów, z innej strony internetowej).
  • Z jakiej lokalizacji (z jakiego kraju, miasta).
  • Jak zachowywali się na stronie (jakie treści ich interesowały, w jakiej kolejności je przeglądali).
  • Ile strona uzyskała konwersji.

W jaki sposób Google Analytics zbiera dane?

Głównymi źródłami raportów ze statystykami są: żądania http użytkowników, informacje o przeglądarce oraz pliki cookie. Zebrane dane trafią do serwerów Analytics w postaci listy parametrów.

Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz >>

Co to jest ID śledzenia?

ID śledzenia, czy inaczej kod śledzenia, jest fragmentem kodu JavaScript, który odpowiada za gromadzenie informacji dotyczących ruchu na stronie, a następnie przesyła dane do aplikacji Google Analytics.

Identyfikator śledzenia to automatycznie generowany ciąg znaków, dzięki któremu wiadomo, na które konto powinny być przesyłane statystyki. Kod śledzenia można uzyskać w aplikacji Analytics, a także w raporcie audytu SEO.

Jak skorzystać z Google Analytics?

Google Analytics jest darmową aplikacją. Aby z niej skorzystać, należy na stronie internetowej umieść odpowiedni tag. Są na to trzy sposoby:

  • Automatyczny – poprzez zainstalowanie wtyczki Google Analytics.
  • Automatyczny – poprzez aplikacje Google Tag Manager.
  • Manualny (dla zaawansowanych) – poprzez dopisanie ID śledzenia do kodu strony internetowej.

Google Analytics a SEO

Google Analytics to przydatne narzędzie do analizowania i planowania działań SEO. Bez znajomości statystyk ruchu na stronie trudno stwierdzić, czy wprowadzone rozwiązania przynoszą korzyści. Ponadto dane analityczne pozwalają stwierdzić, nad którymi aspektami związanymi z funkcjonowaniem witryny warto jeszcze popracować; czy kampanie reklamowe przynoszą oczekiwane korzyści, jak prezentuje się jakość linków zewnętrznych do strony, czy jakie treści najbardziej interesują odwiedzających. W skrócie: Google Analytics pozwala na bieżąco badać popularność i kondycję strony internetowej.

Przeczytaj także

Aktywność w mediach społecznościowych a SEO

Aktywność w mediach społecznościowych a SEO

Obecność firmy czy marki w mediach społecznościowych umożliwia wchodzenie w bezpośrednie interakcje z klientami i budowanie z nimi trwałych więzi. Przemyślana komunikacja w Social Media to nie tylko świetna forma promocji i miejsce kreowania wizerunku. W pośredni sposób może zwiększać również wartość strony internetowej i wpływać na SEO. Czy aktywność na Google Moja Firma, Twitterze lub Facebooku ma wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce? Dowiesz się z artykułu.

Artykuł - ikonka Czytaj więcej

Co to jest inline CSS?

Co to jest inline CSS?

CSS (ang. Cascading Style Sheets) służy do formatowania układu strony internetowej, czyli kontrolowania takich elementów jak: czcionka, kolor i rozmiar tekstu. Ponadto CSS umożliwia zmianę koloru tła, rozporządzanie rozmieszczeniem elementów na stronie, jak również przystosowanie witryny do urządzeń mobilnych.

Artykuł - ikonka Czytaj więcej