Widoczność w Google. Co oznacza TOP 3, TOP 10, TOP 50?
Głównym celem działań SEO jest wywindowanie pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Wysoki ranking świadczy o jakości strony i przekłada się na liczbę wyświetleń, a co za tym idzie – na zyski. Dowiedz si ę więcej o widoczności w wyszukiwarce Google i sprawdź, co kryje się za określeniami TOP 3, TOP 10 czy TOP 50.
Co to jest widoczność w wyszukiwarce Google?
Chyba większość internautów spotkała się z takimi hasłami jak „widoczność w Google” czy „ranking wyszukiwania”. Chodzi o kolejność wyświetlania się stron na konkretne zapytania w wyszukiwarce.
Aby osiągnąć jak najlepsze wyniki, nie wystarczy już nagromadzenie słów kluczowych. Google wciąż opracowuje nowe strategie. Z czasem coraz bardziej faworyzuje strony wysokiej jakości, czyli takie, na których znajdują się wartościowe i zgodne z zapytaniem użytkownika treści. Jak również witryny, które charakteryzują się wysoką funkcjonalności (mówimy m.in. szybkość wyświetlania).
Wysoki ranking ma znaczenie. Jeśli strona znajduje się w TOP 3 wyników wyszukiwania SERP (Search Engine Results Page) na kluczową dla danego biznesu frazę np. „hydraulik Warszawa” lub „kwiaciarnia Lublin”, wówczas pozyskiwanie nowych klientów powinno przebiegać znacznie sprawniej, niż w przypadku słabszych rankingów.
Wykonaj audyt SEO strony. Popraw jej widoczność w wyszukiwarce.
Działania, które poprawiają pozycje strony w wynikach wyszukiwania, nazywamy działaniami SEO (Search Engine Optimization). Składa się na nie bardzo wiele czynników. Warto być z nimi na bieżąco i śledzić trendy SEO, bo to wyjątkowo dynamicznie zmieniający się świat.
Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz >>Co oznacza TOP 3, TOP 10 i TOP 50?
Obserwowanie historii widoczności pozwala śledzić postępy jej rozwoju i skuteczność działań SEO. Przy użyciu narzędzi do mierzenia widoczności takich jak Senuto, Ahrefs, Google Search Console czy Semstorm możemy sprawdzić m.in.:
- ranking strony wśród stron z tej samej kategorii (np. motoryzacja, kultura itd.),
- ekwiwalent Google Ads, czyli przybliżoną kwotę, jaką trzeba byłoby wydać miesięcznie na płatne reklamy, aby uzyskać podobny wynik do osiągniętego,
- szacowany miesięczny ruch.
A przede wszystkim liczbę słów kluczowych (fraz kluczowych), na które strona wyświetla się w danym przedziale:
- TOP 3 – strona wyświetla się w pierwszej trójce wyników wyszukiwania na konkretne frazy,
- TOP 10 – strona wyświetla się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania na konkretne frazy,
- TOP 50 – strona wyświetla się w pierwszej pięćdziesiątce wyników wyszukiwania na konkretne frazy.
Sprawdź, co to jest audyt SEO strony.
Narzędzia do sprawdzania pozycji strony w wynikach wyszukiwania umożliwiają także obserwacje wzrostów i spadów w konkretnym czasie (np. w Senuto aktualizacja odbywa się co tydzień).
Warto wziąć pod uwagę, że nie tylko jakość działań SEO ma wpływ na pozycje w rankingu wyszukiwania. Nie bez znaczenia pozostaje osoba wyszukująca i jej pliki cookie. Dlatego na to samo hasło wpisane w wyszukiwarce na dwóch różnych komputerach (przeglądarkach) mogą pojawić się wyniki w odmiennej kolejności.