Widoczność w Google. Co oznacza TOP 3, TOP 10, TOP 50?

Widoczność w Google. Co oznacza TOP 3, TOP 10, TOP 50?

Głównym celem działań SEO jest wywindowanie pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Wysoki ranking świadczy o jakości strony i przekłada się na liczbę wyświetleń, a co za tym idzie – na zyski. Dowiedz się więcej o widoczności w wyszukiwarce Google i sprawdź, co kryje się za określeniami TOP 3, TOP 10 czy TOP 50.

Co to jest widoczność w wyszukiwarce Google?

Chyba większość internautów spotkała się z takimi hasłami jak „widoczność w Google” czy „ranking wyszukiwania”. Chodzi o kolejność wyświetlania się stron na konkretne zapytania w wyszukiwarce.

Aby osiągnąć jak najlepsze wyniki, nie wystarczy już nagromadzenie słów kluczowych. Google wciąż opracowuje nowe strategie. Z czasem coraz bardziej faworyzuje strony wysokiej jakości, czyli takie, na których znajdują się wartościowe i zgodne z zapytaniem użytkownika treści. Jak również witryny, które charakteryzują się wysoką funkcjonalności (mówimy m.in. szybkość wyświetlania).

Wysoki ranking ma znaczenie. Jeśli strona znajduje się w TOP 3 wyników wyszukiwania SERP (Search Engine Results Page) na kluczową dla danego biznesu frazę np. „hydraulik Warszawa” lub „kwiaciarnia Lublin”, wówczas pozyskiwanie nowych klientów powinno przebiegać znacznie sprawniej, niż w przypadku słabszych rankingów.

Działania, które poprawiają pozycje strony w wynikach wyszukiwania, nazywamy działaniami SEO (Search Engine Optimization). Składa się na nie bardzo wiele czynników. Warto być z nimi na bieżąco i śledzić trendy SEO, bo to wyjątkowo dynamicznie zmieniający się świat.

Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz >>

Co oznacza TOP 3, TOP 10 i TOP 50?

Obserwowanie historii widoczności pozwala śledzić postępy jej rozwoju i skuteczność działań SEO. Przy użyciu narzędzi do mierzenia widoczności takich jak Senuto, Ahrefs, Google Search Console czy Semstorm możemy sprawdzić m.in.:

  • ranking strony wśród stron z tej samej kategorii (np. motoryzacja, kultura itd.),
  • ekwiwalent Google Ads, czyli przybliżoną kwotę, jaką trzeba byłoby wydać miesięcznie na płatne reklamy, aby uzyskać podobny wynik do osiągniętego,
  • szacowany miesięczny ruch.

A przede wszystkim liczbę słów kluczowych (fraz kluczowych), na które strona wyświetla się w danym przedziale:

  • TOP 3 – strona wyświetla się w pierwszej trójce wyników wyszukiwania na konkretne frazy,
  • TOP 10 – strona wyświetla się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania na konkretne frazy,
  • TOP 50 – strona wyświetla się w pierwszej pięćdziesiątce wyników wyszukiwania na konkretne frazy.

Narzędzia do sprawdzania pozycji strony w wynikach wyszukiwania umożliwiają także obserwacje wzrostów i spadów w konkretnym czasie (np. w Senuto aktualizacja odbywa się co tydzień).

Warto wziąć pod uwagę, że nie tylko jakość działań SEO ma wpływ na pozycje w rankingu wyszukiwania. Nie bez znaczenia pozostaje osoba wyszukująca i jej pliki cookie. Dlatego na to samo hasło wpisane w wyszukiwarce na dwóch różnych komputerach (przeglądarkach) mogą pojawić się wyniki w odmiennej kolejności.

Przeczytaj także

CMS, czyli system zarządzania treścią. Czym jest, do czego służy i jak wpływa na SEO?

CMS, czyli system zarządzania treścią. Czym jest, do czego służy i jak wpływa na SEO?

Z czasem tworzenie treści internetowych staje się coraz prostsze i nie wymaga posiadania specjalnej wiedzy informatycznej. Jednym ze sztandarowych przykładów tej tendencji jest bez wątpienia CMS, czyli system zarządzania treścią, który znacznie ułatwia laikom tworzeń stron WWW i sklepów internetowych. Dowiedz się, czym właściwie jest CMS, jakie są jego rodzaje i czy wpływa na SEO.

Artykuł - ikonka Czytaj więcej

Dlaczego warto stosować pogrubienia w tekście?

Dlaczego warto stosować pogrubienia w tekście?

Istnieje wiele metod na stworzenie przejrzystego tekstu, przyjemnego w odbiorze dla użytkowników. Poszczególne fragmenty można wyróżniać, używając nagłówków, akapitów, wypunktowań, a także pogrubień. Tymi ostatnim zajmiemy się w tym artykule. Dowiedz się, dlaczego warto stosować pogrubienia i jak robić to skutecznie w kontekście SEO.

Artykuł - ikonka Czytaj więcej