Dlaczego warto stosować pogrubienia w tekście?
Istnieje wiele metod na stworzenie przejrzystego tekstu, przyjemnego w odbiorze dla użytkowników. Poszczególne fragmenty można wyróżniać, używając nagłówków, akapitów, wypunktowań, a także pogrubień. Tymi ostatnim zajmiemy się w tym artykule. Dowiedz się, dlaczego warto stosować pogrubienia i jak robić to skutecznie w kontekście SEO.
Do czego służą pogrubienia w tekście?
Pogrubianie, nazywane również boldowaniem, fragmentów tekstu pozwala czytelnikom lepiej rozeznać się w przyswajanej treści, ale ma również wpływ na odczyt strony przez roboty wyszukiwarek. Wyboldowane słowa kluczowe sugerują, czego dotyczy artykuł, a także, w którym miejscu można uzyskać daną informację.
Sprawdź, co to jest audyt SEO strony. Dlaczego jest potrzebny?
Jak często stosować pogrubienia w tekście?
Najczęściej wytłuszcza się najistotniejsze fragmenty tekstu, czyli przede wszystkim słowa kluczowe (a także słowa powiązane ze słowem kluczowym), wokół których obraca się treść artykułu. Rzadziej pogrubienia stosuje się na większych fragmentach artykułu. Pogrubienia mają pozytywny wpływ na przejrzystość, jednak nie warto ich nadużywać.
Chcesz poprawić widoczność swojej strony WWW w wyszukiwarce? Wykonaj audyt strony internetowej już teraz!
W tekście o objętości ok. 3-4 tys. znaków ze spacjami wypada wyboldować nie więcej niż 5 słów kluczowych. W innym wypadku pogrubienia przestaną spełniać swoją funkcję i zamiast wprowadzać ład, zaczną tworzyć nieporządek w strukturze tekstu.
Ponadto najlepiej równomiernie rozłożyć pogrubione słowa na przestrzeni całego artykułu. Oczywiście, im będzie on dłuższy, tym więcej pogrubień należy w nim umieścić.
Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz >>Czy boldowanie ma wpływ na SEO?
Korzystanie z wytłuszczeń służy przede wszystkim czytelnikowi. Jednak wypada pamiętać również o robotach wyszukiwarek, które tę kwestię także biorą pod uwagę. Wprawdzie nie ma żadnych analiz, potwierdzających znaczący wpływ pogrubień na pozycje w wynikach wyszukiwania, natomiast np. nachalne stosowanie pogrubień dla jednej frazy na przestrzeni tego samego tekstu może być odczytane przez algorytmy jako próba manipulacji, co odbija się negatywnie na rankingach domeny, która taki tekst opublikuje.
Warto dodać, że w kodzie HTML pogrubienia stosuje się przy pomocy dwóch znaczników:
- <b> – który ma wyłącznie znaczenie wizualne,
- <strong> – który ma znaczenie wizualne oraz semantyczne (czytelne dla robotów wyszukiwarek).
Poza tym efekt pogrubienia o znaczeniu wyłącznie wizualnym można zastosować w języku CSS.