Co daje zainstalowanie kodu Google Analytics?
Aplikacje analityczne są przydatnym narzędziem, służącym do sprawdzania statystyk odwiedzin na stronie internetowej. Dzięki nim łatwiej podejmować intratne ruchy, które odpowiadają na zapotrzebowanie klientów, a co za tym idzie – rozwijają daną działalność online. Sprawdź, co daje korzystanie z kodu Google Analytics i jak z niego skorzystać.
Na czym polega działanie Google Analytics?
Google Analytics to narzędzie służące do zbierania danych na temat ruchu na stronie internetowej, tj. pozyskiwaniu informacji o zachowaniu użytkowników. Ze statystyk dostępnych w Google Analytics można dowiedzieć się m.in.:
- Ilu użytkowników odwiedziło stronę.
- Ile czasu na niej spędzili.
- Z jakiego adresu na nią trafili (np. z wyszukiwarki, z Social Mediów, z innej strony internetowej).
- Z jakiej lokalizacji (z jakiego kraju, miasta).
- Jak zachowywali się na stronie (jakie treści ich interesowały, w jakiej kolejności je przeglądali).
- Ile strona uzyskała konwersji.
Zdobądź wiedzę na temat tego, co to jest audyt SEO strony internetowej. Dowiedz się już teraz!
W jaki sposób Google Analytics zbiera dane?
Głównymi źródłami raportów ze statystykami są: żądania http użytkowników, informacje o przeglądarce oraz pliki cookie. Zebrane dane trafią do serwerów Analytics w postaci listy parametrów.
Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz >>Co to jest ID śledzenia?
ID śledzenia, czy inaczej kod śledzenia, jest fragmentem kodu JavaScript, który odpowiada za gromadzenie informacji dotyczących ruchu na stronie, a następnie przesyła dane do aplikacji Google Analytics.
Zleć wykonanie audytu SEO strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce.
Identyfikator śledzenia to automatycznie generowany ciąg znaków, dzięki któremu wiadomo, na które konto powinny być przesyłane statystyki. Kod śledzenia można uzyskać w aplikacji Analytics, a także w raporcie audytu SEO.
Jak skorzystać z Google Analytics?
Google Analytics jest darmową aplikacją. Aby z niej skorzystać, należy na stronie internetowej umieść odpowiedni tag. Są na to trzy sposoby:
- Automatyczny – poprzez zainstalowanie wtyczki Google Analytics.
- Automatyczny – poprzez aplikacje Google Tag Manager.
- Manualny (dla zaawansowanych) – poprzez dopisanie ID śledzenia do kodu strony internetowej.
Google Analytics a SEO
Google Analytics to przydatne narzędzie do analizowania i planowania działań SEO. Bez znajomości statystyk ruchu na stronie trudno stwierdzić, czy wprowadzone rozwiązania przynoszą korzyści. Ponadto dane analityczne pozwalają stwierdzić, nad którymi aspektami związanymi z funkcjonowaniem witryny warto jeszcze popracować; czy kampanie reklamowe przynoszą oczekiwane korzyści, jak prezentuje się jakość linków zewnętrznych do strony, czy jakie treści najbardziej interesują odwiedzających. W skrócie: Google Analytics pozwala na bieżąco badać popularność i kondycję strony internetowej.