Co daje zainstalowanie Facebook Pixel?

Co daje zainstalowanie Facebook Pixel?

Reklama w sieci stanowi obecnie istotny element niemal każdego biznesu. W związku z tym twórcy rozwiązań w tym zakresie wychodzą naprzeciw oczekiwaniom reklamodawców. Aby sprawdzać i wzmocnić skuteczność swoich działań marketingowych, należy uważnie analizować statystyki i trafiać do odpowiednich grup docelowych. Jednym z ważniejszych narzędzi służących do tego celu jest Facebook Pixel.

Co to jest Facebook Pixel?

Facebook Pixel to narzędzie nieco podobne do Google Analytics. Jest fragmentem JavaScript, który służy do badania ruchu na stronie i opracowywania skutecznych kampanii reklamowych.

Ze strony technicznej Facebook Pixel to indywidualny kod, który kopiuje się do kodu źródłowego strony internetowej. Dzięki niemu aplikacja ma możliwość odbierania informacji o działaniach użytkowników na stronie, m.in. liczbie odwiedzin, długości przebywania, liczbie konwersji itp.

Do czego służy Facebook Pixel?

Korzystanie z Facbook Pixel pozwala m.in. na:

  • Wgląd w szczegółowe statystyki dotyczące odwiedzin witryny.
  • Liczenie konwersji, czyli wskazanie liczby wykonanych i pożądanych działań przez użytkowników (np. dokonanych zakupów lub wypełnień formularza).
  • Stosowanie remarketingu, czyli metody na docieranie do użytkowników, którzy wcześniej wykazali zainteresowanie firmą lub produktem poprzez odwiedziny danego adresu internetowego, lecz jeszcze nie dokonali zakupu.
  • Trafianie do użytkowników zainteresowanych podobnymi treściami jak dotychczasowi odwiedzający i kupujący.
Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz >>

Jak działa Facebook Pixel?

Korzystanie z Facebook Pixel opiera się na konkretnych krokach. Począwszy od instalacji programu i rejestrowania statystyk (ruch na stronie, analiza zachowań), poprzez tworzenie grup docelowych i opracowanie strategii działania, aż po monitorowanie zdarzeń, które pozwala opracować najbardziej optymalne strategie reklamowe dla firmy.

To bez wątpienia przydatne narzędzie dla każdego przedsiębiorcy, który chce rozwijać swoją działalność w sieci. Facebook Pixel to rozwiązanie pozwalające na dokładną analizę zachowań klientów i potencjalnych klientów, a także aplikacja dająca możliwość oceny prowadzonej kampanii reklamowej. Bez dostępu do statystyk działania e-marketingowe są błądzeniem we mgle.

Przeczytaj także

Favicon, czyli ikona na pasku adresu. Jak ją stworzyć i czy ma wpływ na SEO?

Favicon, czyli ikona na pasku adresu. Jak ją stworzyć i czy ma wpływ na SEO?

Drobne i charakterystyczne elementy strony internetowej potrafią przykuć uwagę i zapaść w pamięć użytkownikom. Jednym z takich graficznych szczegółów jest favicon, czyli niewielka ikona znajdująca się na pasku adresu w przeglądarce. Sprawdź, co warto o niej wiedzieć, jak ją zrobić i czy ma wpływ na pozycjonowanie SEO.

Artykuł - ikonka Czytaj więcej

Czym jest linkowanie wewnętrzne?

Czym jest linkowanie wewnętrzne?

Linkowanie wewnętrzne są to działania, których celem jest umożliwienie zarówno użytkownikowi, jak i robotom wyszukiwarki poruszanie się między podstronami jednej witryny. Umieszczenie odpowiedniego linku w konkretnym miejscu pozwala na przekierowanie na inną stronę tej samej domeny. Prawidłowo zaplanowane linkowanie ułatwia poruszanie się po witrynie – użytkownik intuicyjnie wie, gdzie kliknąć, by znaleźć się na pożądanej stronie.

Artykuł - ikonka Czytaj więcej